کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش اپوکسی مایع چیست ؟

کفپوش اپوکسی مایع دارای ضخامتی مابین ۵/۰ تا ۵ میلی‌متر است و با استفاده سطوح شیشه‌ای و فام دلخواه تزئین می‌شوند. همچنین طبق سلیقه مشتریان در زیر کفپوش اپوکسی مایع از ابزارهای تزئینی دیگری هم استفاده می‌شود. کفپوش‌اپوکسی مایع دارای خواص زیادی هستند که در این میانمی توان به مقاومت بالا در مقابل مواد اسیدی و بازها، خاصیت ضد باکتریایی، طول عمر بالا، داشتن سرعت‌ بالای اجرای عملیات، تنوع طرح و رنگ، نظافت آسان، مقاومت مکانیکی و عدم ترک‌خوردگی اشاره کرد.

تولید کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش‌های اپوکسی مایع با استفاده از رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمینی تهیه می‌شوند که در قیمت کفپوش اپوکسی تاثیر مستقیم دارد. ساختار این نوع کفپوش‌ها پلیمری است و در ساخت آن‌ها از مواد حلال استفاده نمی‌شود.

به همین دلیل است که پس از خشک شدن سفت‌وسخت می‌شود. حتی در ضخامت کفپوش‌ها هم کاهش یا تورفتگی دیده نمی‌شود. در اصطلاح علمی به این خاصیت کفپوش‌های اپوکسی مایع ، solvent free گفته می‌شود.

کاربرد کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش‌های اپوکسی مایع دارای یکپارچگی و مقاومت بالای شیمیایی هستند.

به همین دلیل در صنایع مختلف از این نوع کفپوش‌ها استفاده می‌شود.

در محیط‌ هایی که به کفپوش‌های ضد اسیدی، ضد الکتریسیته، ضد سایش، ضد لغزش، و …. نیاز باشد، کفپوش‌ اپوکسی مایع از بهترین گزینه‌ها هستند.

این نوع کفپوش اپوکسی برای ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و آموزشی قابل‌استفاده می‌باشند. نصب آن‌ها در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و درعین‌حال زیبایی خاصی را نیز به محیط می‌بخشند.

نکات ایمنی در مورد کفپوش اپوکسی مایع

کفپوش‌ اپوکسی مایع با استفاده از مواد شیمیایی تهیه می‌شود. خوردن این مایع و یا برخورد آن باپوست موجب حساسیت، استفراغ و یا مسمومیت شود.

اگر فرد به‌اشتباه مواد اپوکسی مایع را خورده باشد، باید بلافاصله استفراغ و سپس به پزشک مراجعه کند.

یکی دیگر از نکات ایمنی در زمان کار با اپوکسی مایع، باز گذاشتن پنجره‌ها و درب‌های محیط است. به‌طوری‌که تا زمان خشک شدن کامل اپوکسی، فضا باز باشد.

تنفس اپوکسی مایع در محیط‌های بسته موجب مسمومیت می‌شود. درصورتی‌که فرد دچار مسمومیت شد، باید در فضای آزاد قرار بگیرد و اگر میزان آسیب جدی باشد، باید به مصدوم ماسک اکسیژن وصل شود.

همچنین ممکن است اپوکسی مایع در کنار منبع گرمازا، شلع برق و یا زباله دچار حریق شود. به همین دلیل نباید این مایع در کنار مواد مشتعل و محترقه قرار بگیرد.

تذکر: مطلوب است در زمان استفاده و کار با کف‌پوش اپوکسی مایع، از ماسک ایمنی استفاده شود.