مجری رنگ اپوکسی سه بعدی

مجری رنگ اپوکسی سه بعدی

مجری رنگ اپوکسی

در اجرای رنگ ، مجری رنگ اپوکسی باید بداند اپوکسی محصولی است که از دو جزء اصلی به نام های رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید تشکیل شده است. رنگ اپوکسی می تواند جایگزین مناسبی باشد برای پوشش های محافظتی مجری رنگ اپوکسی در محل هایی که به پوشش های دارای مقاومت بالا در برابر عوامل مختلفی همچون عوامل جوی، عوامل شیمیایی و همچنین عواملی مثل اصطحکاک و فشار و سایش نیاز دارند.

 رنگ اپوکسی سه بعدی

در یک تعریف کلی از مجری رنگ اپوکسی سه بعدی می توان گفت که رنگ اپوکسی به پوشش های رنگی که در برابر خوردگی و خش مقاوم هستند گفته می شود، این پوشش می تواند همراه با الیاف تقویتی مثل کربن و شیشه در پوشش های کامپوزیتی مورد استفاده قرار گیرد. رنگ اپوکسی سه بعدی بر مقاومت مکانیکی بالا که به آن اشاره شد، مقاومت حرارتی و شیمیایی بالایی نیز دارد و این امر موجب می شود که به دلیل مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و سایش این نوع رنگ یا پوشش در محیط های خیلی خاص که نیاز به پوشش هایی بسیار مقاوم دارند مورد استفاده قرار گیرد. البته رنگ اپوکسی انواع مختلفی دارند که ویژگی ها و خواص آنها بسته به نوع آنها متفاوت می باشد و باید برای انتخاب نوع رنگ اپوکسی مورد نظر حتما شرایط محیطی و جوی محل باید لحاظ شود.

مجری رنگ اپوکسی کف

رنگ اپوکسی به صورت کفپوش اپوکسی استفاده می گردد

می تواند بر روی سطوح کف از جنس فلز، چوب، سیمان و … مورد استفاده قرار گیرد

و حدودیتی در جنس سطح زیرین آن وجود ندارد.

یکی دیگر از خواص رنگ اپوکسی که آن را بسیار متمایز می نماید آن است که پس از خشک شدن

، علاوه بر قابل شستشو بودن کاملا منعطف است

و می تواند با تغییر شکل های سازه ای که بر روی آن قرار گرفته است سازگاری نماید.

رعایت نکات برای مجری رنگ اپوکسی

استفاده از رنگ اپوکسی به عنوان پوشش برای سطوحی که در نزدیکی مواد شیمیایی همچون الکل ها، بازها، اسیدها و نمک ها می باشند.استفاده از رنگ اپوکسی در سطوحی مجاور با آب های سنگین و شور و همچنین یون کلر می باشند.استفاده از رنگ اپوکسی همراه با الیاف شیشه بر روی سطوح مخازن فلزی و یا بتنی حاوی مواد شیمیایی.استفاده از رنگ اپوکسی به عنوان پوشش برای سطوحی که به نحوی در مجاورت و یا تماس با مشتقات نفتی مثل گازوییل و یا بنزین و … قرار دارند.استفاده از اپوکسی به عنوان لایه آخر پوشش یک سطح به منظور ضد خش نمودن سطح.یکی دیگر از کاربردهای رنگ اپوکسی استفاده از آن در ملات های مقاوم در بابر اسید و باز برای نصب کاشی های مقاوم در برابر اسید و باز می باشد.