رنگ پلی یورتان

رنگ پلی یورتان چیست ؟

رنگ پلی یورتان یک محصول دو جزئی است که بر پایه رزین پلی اورتان تهیه شده و دارای مدت زمان خشک شدن بسیار کوتاه است. رنگ های پلی اورتان مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع اشعه های نور خورشید و همچنین باران اسیدی دارند.  رنگ پلی یورتان (رنگ پلی اورتان) به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت و چسبندگی عالی بر روی انواع سطوح وپوششها به عنوان لایه نهایی برای پوشش سطوحی که در معرض مستقیم نورخورشید و شرایط  سخت آب و هوائی قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های دو جزئی پلی اورتان ظاهر بسیار زیبا و چشم نوازی دارند واز هرگونه مشکل پوست پرتغالی بودن که یکی از معضلات بزرگ رنگ های پودری میباشد عاری هستند.

کاربرد رنگ پلی یورتان

مشخصه اصلی رنگ یورتان پودری مقاومت بسیار عالی این رنگها در مقابل اشعه UV نور خورشید می باشد .البته این نوع رنگها به دلیل ظاهر بسیار زیبا و چشم نواز و عاری بودن از مشکل پوست پرتغالی که یکی از معضلات رنگهای پودری است می باشد نیز مورد نظر و قابل ذکر هستند.خواص مکانیکی بسیار عالی به همراه خواص شمیایی  ایده آل، از دیگر مشصخه های این رنگها هستند.

ویژگی رنگ پلی یورتان

خشک شدن و سخت شدن سریع رنگ پلی اورتان در درجه حرارت پایین .مقاومت سایشی و ضربه پذیری بالای این رنگ های پلی اورتان. رنگ های پلی اورتان در برابر نور خورشید، آب و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند .مقاومت بالای رنگ نسبت به گچی شدن .چسبندگی بسیارعالی رنگ های زیبای پلی اورتان بر روی سطوح فلزی.مقاومت در برابر اسید، باز، روغن های صنعتی و شیمیایی واملاح

قیمت رنگ پلی یورتان

آماده سازی سطوح برای استفاده از رنگ پلی اورتان .قیمت رنگ پلی یورتان ، سطوح مورد نظر بایستی عاری از هرگونه آلودگی نظیر املاح ،گرد و غبار و روغن باشد. همچنین هرگونه خوردگی را از سطح پاک نموده و آستری مناسبی را برروی آن اعمال نمائید.رنگ پلی اورتان و هاردنر مربوطه را به نسبت مناسب مخلوط کرده و توسط تینر مربوطه تا رسیدن به ویسکوزیته مورد نظر رقیق نمائید. رنگ های پلی اورتان را هنگام آماده سازی و قبل از مصرف کاملا هم بزنید.به دلیل داشتن Pot Life فقط به مقدار لازم رنگ آماده نمائید زیرا سرعت خشک شدن بالایی دارند(عمر مفید رنگ آماده شده ۶ ساعت است).

اجرای رنگ پلی یورتان

برای آماده سازی و اجرای رنگ پلی یورتان سطح زیرین باید عاری از هرگونه گردوغبار، چربی، روغن، گریس، رطوبت و رنگهای فرسوده باشد. در صورت سپری شدن زمان مجاز پوشش دهی لایه‌های زیرین و یا اصطلاحاً شیشه ای شدن، سطح را مجدداً با روش سایشی مناسب و یا تینر شویی احیاء نموده و پس از اطمینان از تمیزی وخشک بودنن سطح نسبت به اجرای رنگ پلی یورتان اقدام کنید. در صورت اعمال مستقیم رنگ بر روی سطوح مختلف اعم از فلزی و غیر فلزی، آماده سازی متناسب با سطح آن انجام پذیرد. روش اعمال: انواع اسپری، قلم مو

مراحل مصرف رنگ پلی یورتان

خصیصه های فوق الذکر باعث می شود بتوان پوشش رنگ پلی یورتان را بر روی ماشین آلات کشاورزی،  نرده های آهنی با کیفیت بالا،  قطعات خودرویی با کیفیت بسیاربالا  که در معرض نور خورشید هستند و مبلمان فلزی مخصوص استفاده در محیط های بیرونی با دوام بسیار زیاد استفاده نمود.روش پاشـش رنـگ پـودری گـروه پلی اورتان بـه روش ترایبـو و یـا کورونـا بـا ولتـاژ ۳۰ الـی ۱۰۰ کیلـو ولـت و بصـورت دسـتی یـا اتوماتیـک قابـل پاشـش می باشد. محصول رنگ آمیزی شده می بایست سپس در کوره هوای گرم و تحت حرارت و زمان از پیش تعریف شده پخت و آماده گردد . میزان پوشش دهی میزان پوشش دهی متناسب با فام و وزن مخصوص پودر بوده و شـرایط انبـارداری

رنگ پلی یورتان

فروش رنگ پلی یورتان

کاربرد رنگ پلی یورتان عنوان  به فروش رنگ های پلی یورتان  رویه درسیستم‌های پوششی چند لایه جهت رنگ آمیزی ماشین آلات صنعتی، قطعات خودرو، سازه‌های فلزی، سطوح خارجی مخازن، لوله‌های انتقال نفت و گاز، پالایشگاهها و پتروشیمی، نیروگاههای آبی و ترکیبی و اتمی، سکو‌ها و اسکله‌های نفتی و بندری کاربرد زیادی دارددر فروش رنگ پلی یورتان این محصول باید ازجرقه، شعله و حرارت دور نگه داشته شود.در هنگام رنگ آمیزی در محیط‌های بسته تهویه مناسب فراهم شود.هنگام رنگ آمیزی از وسایل ایمنی مانند دستکش و ماسک استفاده شود.در صورت تماس رنگ و یا حلال با چشم باید با آب شستشوی کامل داده و سریعا به پزشک مراجعه شود.

قبل از آماده سازی به وسیله یک همزن مناسب محتویات رنگ را به خوبی مخلوط نمایید.سپس خشک کن را با توجه به نسبت اختلاط ذکر شده به مخلوط رنگ افزوده و تا یکنواختی کامل رنگ و‌هاردنر مخلوط نمایید. سپس تینر مخصوص پلی اورتان را به آرامی‌به مخلوط رنگ افزوده و هم بزنید به گونه ای که مخلوطی کاملاً همگن گردد . میزان افزودن تینر بستگی مستقیم به روش اعمال، دمای محیط، ضخامت فیلم خشک و مسایل دیگر دارد. رعایت این نکته نیز ضروری است که رنگ آمیزی باید در دمای ۵درجه بالاتر از نقطه تشکیل شبنم صورت گیرد.