اهمیت پوشش های صنعتی

اهمیت پوشش های صنعتی

پوشش ها از دو جنبه تزیینی و محافظت خوردگی اهمیت دارند . پوشش های صنعتی غالبا برای بازدارندگی خوردگی استفاده می شوند ، لذا به ملاحظات جدی در روش کاربرد و بازرسی دقیق نیاز دارند .

در برخی از مستندات ادعا شده در رابطه با اهمیت پوشش های صنعتی ، هزینه های خوردگی را از هزینه بسیاری از جنگ ها بیش تر اعلام نمودند

در نمایشگاه خوردگی سال ۲۰۰۰ در بروکسل ، اعلام شد که در زمان مطالعه این جمله خوردگی موجب به هدر رفتن ۷۶۰ کیلوگرم آهن شده است . خوردگی همچنین زیان های مالی و زیست محیطی فراوان را بر جای می گذارد . مثلاً نشت گاز در شهر اوزاکای ژاپن در اثر خوردگی لوله گاز به کشته شدن ۲۰۰۰۰ نفر انجامید . همچنین علت حادثه ، چرنویل ، که تأثیرات زیست محیطی آن تا یک دهه بعد در محل و برخی نواحی تا فاصله هزار کیلومتری ردیابی شدند ، پایین بودن استاندارد های پایش مواد و بازرسی در گروه خوردگی تشخیص داده شد .

غالباً کشورهای پیشرفته به دلیل شناخت دقیق تر معضل خوردگی در پوشش های صنعتی از جمله کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان و توجه بیشتر به آن لطماتی کمتر می بینند . به کارگیری روش های صحیح بازدارندگی خوردگی را کاهش می دهد . اهمیت انتخاب روش صحیح بازدارندگی به سهولت اجرا ، در دسترس بودن خدمات و مواد ، در نظر گرفتن موازین اقتصادی و توسعه فناوری کشور بستگی دارد . در کشور های پیشرفتهه همچون امریکا ، با توجه به استقبال شایان از پوشش های صنعتی به عنوان کارآمدترین روش بازدارندگی خوردگی ، بیش ترین هزینه راه کارهای بازدارندگی به این روش اختصاص یافته است .

اگر برای برسی اهمیت کفپوش ها در انولع کارخانجات و نحوه استفاده آ« اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید در ادامه مقالات اکسیر که در زمینه ی انواع روکش های صنعتی صحبت می کند با ما باشید .