کفپوش اکسیر پارسه

کفپوش اپوکسی سالن تولید

کفپوش اپوکسی سالن تولید

کفپوش اپوکسی

یکی از جمله کفپوش اپوکسی که در حال حاضر بسیار کاربرد دارد، کفپوش مناسب برای کف سالن در بخش‌های مختلف است. این نوع کفپوش‌ها دارای جنس‌های مختلفی هستند و متناسب با فضایی که قرار است در آن نصب شوند کارایی آنها مشخص می‌شود. در بسیاری از سالن‌های تولید دیگر به مانند گذشته از سنگ و سرامیک استفاده نمی‌شود و روش به صرفه‌تری را جایگزین آن کرده‌اند که کفپوش اپوکسی سالن تولید است.

استفاده از کفپوش اپوکسی کف سالن از نظر اقتصادی بسیار به صرفه بوده و در صورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند پس از گذشت چندین سال نیز نیاز به تعمیر و یا تعویض نخواهند داشت. برای تهیه اپوکسی کف سالن می‌توان آن را متناسب با زمینه‌ای که در آن فعالیت دارید انتخاب کرده و لازم به نگرانی در خصوص طرح و رنگ انتخابی نیز نخواهد بود زیرا این کفپوش‌ها از تنوع بالایی برخوردار بوده و در جنس، طرح و رنگ‌های متنوع متناسب با مشاغل مختلف تهیه و تولید می‌شود.

استفاده از کفپوش اپوکسی سالن تولید در چندین سال گذشته به جهت پوششی برای کف کارخانه‌ها و سالن‌های مختلف انجام می‌شود. یکی از جمله دلایلی که افراد از این نوع کفپوش استفاده می‌کنند قیمت مناسب و تنوع بالای محصولات است و به همین دلیل استفاده از این کفپوش را به سایر پارکت، سنگ، سرامیک و کفپوش‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

چرا باید در سالن تولید از کفپوش اپوکسی استفاده کرد؟

به مانند هر مشاغلی دیگر کفپوشی که برای کف کارخانه‌ها و سالن‌های تولید استفاده می‌شود باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند در برابر استهلاک و سایش‌ها مقاوم مانده و پس از گذشت مدت زمانی دچار فرسودگی و خراش بر روی کفپوش نشود.

بسیاری از سالن‌های تولیدی به دلیل ماهیت تولیدی که دارند باید از کفپوش اپوکسی سالن تولید استفاده کنند تا کفپوش مورد نظر علاوه بر موارد گفته شده بتواند در برابر مواد شوینده و شیمیایی نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

کفپوش اپوکسی مورد استفاده در فضاهای کارخانجات باید به صورت یکپارچه بر روی سطح قرار گرفته و جنسی سخت و محکم داشته باشند تا بتوان در تمام صنایع از آن استفاده کرد. کفپوش اپوکسی مخلوطی از هاردنر و رزین مایع است که می‌تواند از کف محافظت کرده و دوام آن را به میزان بسیاری بالا ببرد. اپوکسی کف سالن در صورتی که به طور مناسب اجرایی شود باید در برابر وزن بالا مقاوم بوده و در سالن‌هایی که ماشین‌های سنگین در آن تردد دارند به خوبی عمل کند.

کفپوش اپوکسی سالن تولید آرین پلیمر اشتهارد، مجری رنگ اکسیر پرگاس

از چه نوع کفپوش اپوکسی در سالن تولید استفاده می‌شود؟

کفپوش مناسب برای کف سالن بیشتر از جنس گرانیت بوده که بر پایه رزین اپوکسی اجرا می‌شود. این نوع کفپوش از مقاومت بالاتری نسبت به سایر کفپوش‌ها برخوردار بوده و در برابر خش، سایش و لغزندگی مقاوم است و دارای طرای‌های بسیار زیبا و شیشه‌ای بوده که می‌تواند سطحی یکپارچه را برای کف سالن فراهم آورد.

زمان اجرای کفپوش اپوکسی گرانیتی به صورت چند لایه هستند که در ابتدا از یک لایه پرایمر بر روی کف استفاده می‌شود و پس از آن یک لایه رنگ به صورت دلخواه با کمک پرک پلیمری بر روی آن اعمال می‌شود. پس از طی کردن این دو مرحله و هم تراز کردن سطح حال اجازه می‌دهند تا کفپوش خشک شده و پس از آن یک لایه رزین به صورت شفاف، ضد خش و سایش بر روی سطح اجرا می‌شود تا سطح جلوه زیباتری پیدا کند.

انتخاب کفپوش صنعتی با توجه به مواردی که در بخش‌های قبل نیز اشاره شد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کفپوش باید آزمون‌هایی را پشت سر گذاشته و بتواند از نظر مقاومت و قابلیت شستشو به خوبی عمل کند. کفپوش اپوکسی به دلیل تمام مزایای اشاره شده متناسب برای کف سازی‌های سوله و کارخانه‌ها  معرفی شده است.

آشنایی با ویژگی‌های مهم کفپوش اپوکسی سالن تولید

از جمله ویژگی‌های مهمی که در هنگام تهیه کفپوش مناسب برای کف سالن باید به آن توجه کرد شامل موارد زیر است:

مقاومت بالا

کفپوش اپوکسی برای سالن تولید باید در برابر انواع مواد بسیار مقاوم باشد. منظور از انواع مواد روغن، بنزین، حلال‌ها، مواد شوینده، شیمیایی و غیره است. این نوع کفپوش‌ها باید در برابر آب، حرارت بالا، تمامی آلاینده‌ها و پاک کننده‌های شیمیایی مقاوم بماند.

ماندگاری بالا

مورد دوم دوام و ماندگاری بالای کفپوش اپوکسی مورد نظر است که باید نسبت به سایر کفپوش‌ها از دوام بسیار بالاتری برخوردار باشد.

انعکاس نوربالا

روشنایی کف و انعکاس نور در این نوع از کفپوش‌ها بسیار مهم است. کفپوش مناسب برای کف سالن باید منجر به افزایش دید بیشتر در سالن شود و بتواند به انعکاس نور از کف نیز کمک کند که این نوع کفپوش اپوکسی این امکان را فراهم ساخته است.

محافظ در برابر آلودگی‌ها

کفپوش مناسب برای کف سالن باید در برابر ترک، رطوبت و انواع لکه‌های گریس محافظ بماند و در بلند مدت نیازی به از بین بردن گرد و غبار بر روی سطوح وجود نداشته باشد بلکه قابلیت شستشوی سریع را فراهم آورد.

طول عمر بالا

زمانی که کفپوش اپوکسی توسط مهندسان فنی و عملیاتی به درستی اجرا شود این امر می‌تواند در طول عمر بالای کفپوش تاثیرگذار باشد. دلیلی که موجب شده است تا از این نوع کفپوش‌ها بر کف سالن‌ها استفاده شود، طول عمر بالای کفپوش‌های اپوکسی عنوان شده است.

تنوع بالا

کفپوش اپوکسی از جمله بهترین نوع کفپوش برای کارخانه‌ها و سایر مراکز صنعتی، بهداشتی، درمانی و غیره عنوان شده است و دلیل آن نیز تنوع بالایی است که این نوع محصولات دارند. رنگ‌های این نوع کفپوش‌ها دارای درخشش بی نظیری هستند که می‌تواند به کف سالن شفافیت زیبایی را ارائه دهد که البته این امر متناسب با مشاغل مختلف اجرایی می‌شود. به همین دلیل اجرایی کردن کفپوش اپوکسی در صنایع مختلف با خوش اقبالی روبرو بوده و مشاغل مختلفی در حال حاضر از آن بهره‌مند می‌شوند.

کفپوش اپوکسی سوله، زرندیه، مجری رنگ اکسیرپرگاس

آیا اجرایی کردن کفپوش اپوکسی کف سالن بدون داشتن مهارت امکان پذیر است؟

اجرایی کردن تمامی کفپوش‌های اپوکسی به دلیل مواد به کار رفته در آن بدون داشتن مهارت امکان پذیر نخواهد بود زیرا در صورت اشکال ممکن است مواد تهیه شده منجر به خرابی در کفپوش شود.

به جهت اجرای کفپوش اپوکسی کف سالن باید از مهارت‌های افراد متخصص در شرکت‌های اجرا کننده کفپوش اپوکسی بهره‌مند شد و کفپوش مورد نظر را متناسب با زمینه کاری خود به صورت ۲ لایه و ۳ لایه اجرایی سازید.

یک شرکت اجرا کننده کفپوش اپوکسی معتبر می‌تواند در تمامی مراحل شما را راهنمایی کند. در مرحله اول مهندسان فنی به جهت بازدید از سطح به محل مراجعه کرده و پس از آن تیم ماهر و آموزش دیده‌ای برای اجرای کفپوش به محل اعزام می‌شوند و اجرایی شدن کفپوش را به سرانجام می‌رسانند.

خروج از نسخه موبایل