کفپوش اکسیر پارسه

کفپوش اپوکسی بدون درز

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسي بدون درز

کفپوش اپوکسی بدون درز چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از انواع کفپوش اپوکسی که در حال حاضر در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد کفپوش اپوکسی بدون درز است. این کفپوش‌ها علاوه بر اجرایی شدن در فضاهای کارخانجات، صنایع مختلف و مراکز پزشکی و درمانی و غیره، در بسیاری از منازل مسکونی و ادارات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفپوش اپوکسی از ترکیب واکنش رزین و هاردنر ایجاد می‌شود و دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوع برای صنایع و مراکز مختلف است. زمانی که کفپوش اپوکسی به صورت کاملا صحیح اجرایی شود می‌تواند در مدت زمان بالایی بدون هیچ گونه مشکلی بر روی کف ماندگار باشد. یکی از ویژگی‌های کفپوش اپوکسی بدون درز بودن آن است. زمانی که هیچ گونه درز و شکافی بر روی سطح وجود نداشته باشد این کفپوش در برابر جذب مایعات بسیار مقاوم بوده و هیچ گونه نشتی نخواهد داشت.

کفپوش اپوکسی یکپارچه می‌تواند به صورت کاملا یکدست و بدون هیچ برآمدگی و یا تو رفتگی بر روی سطح اجرا شود و این امر از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این کفپوش‌ها عنوان می‌شود که می‌تواند از نفوذ هر گونه آلودگی بر روی سطح جلوگیری کرده و زمان شستشو نیز با سرعت بالا می‌توان آلودگی را از روی سطوح آن پاک کرد.

آیا کفپوش اپوکسی یکپارچه دارای لغزندگی است؟

یکی از ویژگی‌های جالبی که انواع کفپوش اپوکسی دارند حالت براق بودن است، به گونه‌ای که افراد در وهله اول تصور می‌کنند سطح کفپوش اپوکسی بدون درز لیز و لغزنده بوده و امکان سر خوردن بر روی آن وجود دارد در حالی که این تصور کاملا اشتباه است.

انواع کفپوش اپوکسی بدون لغزندگی بوده و هیچ گونه خطر جانی از نظر لغزش بر روی این کفپوش‌ها وجود ندارد. از آنجایی که افراد در بسیاری از کارخانجات و صنایع با وسایل مختلف در ارتباط هستند و ممکن است در برخی از مشاغل با حرارت بالا یا پایین برخورد داشته باشند به همین دلیل از انواع کفپوش اپوکسی یکپارچه در این بخش‌ها استفاده می‌شود. کفپوش اپوکسی در برابر آتش، سرما، اصابت وسایل تیز و سنگین، چرخ‌های ماشین‌های سنگین که بیش از ۱۰ تن وزن دارند نیز مقاوم خواهند بود.

یکی از جمله کاربردهایی که این نوع کفپوش‌ها دارند می‌توان به کفپوش اپوکسی اتاق عمل اشاره کرد. در مراکز پزشکی و درمانی اولویت با رعایت بهداشت بوده، به همین دلیل باید در این مراکز از کفپوش‌هایی استفاده کرد که ضد باکتری باشند و در صورت عبور چرخ‌های تخت بیمار و دستگاه‌های مختلف از مقاومت بالایی برخوردار باشند که کفپوش اپوکسی اتاق عمل می‌تواند تمامی ویژگی‌های گفته شده برای مراکز درمانی فراهم آورد.

کفپوش اپوکسی بدون درز

کفپوش اپوکسی تنها در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

برخی‌ها تصور می‌کنند که کفپوش اپوکسی تنها قابل استفاده در صنایع مختلف بوده و هیچ گونه کارایی در مراکز غیر صنعتی ندارد در حالی که این تصور اشتباه است. کفپوش اپوکسی را می‌توان در هر دو مورد استفاده کرد اما از آنجایی که در حال حاضر بیشتر مصارف کفپوش اپوکسی بدون درز در مصارف صنعتی بوده به همین دلیل این تصور پیش آمده که کفپوش اپوکسی تنها قابل استفاده در صنایع است. به احتمال زیاد مصارف استفاده از این کفپوش اپوکسی را در کفپوش اپوکسی اتاق عمل مشاهده کرده‌اید.

به طور کلی استفاده از کفپوش اپوکسی یکپارچه در تمامی موارد صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل آن نیز مزیت‌هایی است که این کفپوش‌ها برای مصارف مختلف ارائه می‌دهند. کفپوش اپوکسی به سهولت اجرایی می‌شود اما خشک شدن کامل آن کمی زمان بر بوده و حدود یک هفته برای خشک شدن کامل آن زمان لازم است و شاید بتوان این مورد را از معایب آن دانست اما به دلیل مزایایی همچون مقاومت بالا در برابر سایش، خش و غیر لغزندگی بودن آن می‌توان از این عیب چشم پوشی کرد.

خوشبختانه در مصارف غیر صنعتی همچون منازل و ادارات می‎‌توان بسیاری از کفپوش اپوکسی بدون درز را مشاهده کرد که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و حتی به صورت سه بعدی ارائه می‌شوند. این کفپوش‌ها به صورت ۲ لایه و ۳ لایه قابلیت اجرایی شدن را دارند و می‌توانند زیبایی و دوام بالا را برای منزل و یا ادارات به همراه آورند. نکته جالبی که در خصوص کفپوش اپوکسی بدون درز وجود دارد این است که بیشترین ضخامتی که این کفپوش‌ها دارند ۴ میلی متر است که البته در بیشتر مصارف صنعتی و غیر صنعتی از ضخامت ۳ میلی متری آن استفاده می‌شود.

مراحل اجرایی شدن کفپوش اپوکسی یکپارچه

به طور کلی مراحلی که برای اجرایی شدن کفپوش اپوکسی بدون درز در نظر می‌گیرند شامل مراحل زیر است:

کفپوش اپوکسی

  1. بازدید مهندسان فنی

    پیش از اجرایی شدن کفپوش اپوکسی، مهندسان فنی از طرف شرکت‌های تولید کننده کفپوش اپوکسی از سطح مورد نظر بازدید کرده و اقدامات لازم را در خصوص اجرایی شدن کفپوش اپوکسی یکپارچه برای کارفرما عنوان می‌کنند.

  2. زیر سازی سطح:

    در این مرحله اشکالات موجود بر روی سطح از بین می‌رود و زیرسازی کف انجام می‌شود. اگر شکاف، درز، برآمدگی و یا تو رفتگی بر روی سطح وجود داشته باشد این مشکلات رفع شده و سپس آلودگی‌هایی همچون چربی، برطرف کردن رطوبت، گرد و غبار و غیره از روی سطح پاک شده و سطح را به صورت پاکیزه برای اجرای لایه اول آماده می‌کنند.

  3. اجرای پرایمر:

    پرایمر ترکیبی از دو ماده رزین اپوکسی و هاردنر بوده که عملکردی به مانند چسب دو طرفه داشته و با کمک غلتک به خوبی بر روی سطح اجرایی می‌شوند. پس از اجرایی شدن این لایه چند ساعت برای خشک شدن به سطح زمان می‌دهند تا کمی خشک شود.

  4. اجرای لایه میانی:

    پس از آنکه پرایمر کمی خشک شد حال لایه میانی را به جهت مقاوت بیشتر و دوام طولانی‌تر کفپوش بر روی سطح اجرا می‌کنند و مجددا چند ساعتی برای خشک شدن به سطح زمان می‌دهند. در مواقعی که دوام بالای کفپوش اهمیت بیشتری داشته باشد همچون کفپوش اپوکسی اتاق عمل به طور حتم این لایه اجرایی می‌شود در غیر این صورت این لایه برای کاربردهایی که اهمیت دوام آن پایین‌تر است به صورت اختیاری انجام می‌شود.

  5. اجرای لایه پایانی:

    در نهایت لایه پایانی که تقریبا شبیه به پرامیر بوده بر روی لایه میانی اجرایی می‌شود و چند ساعت برای خشک شدن سطحی زمان لازم بوده اما برای خشک شدن کامل آن حدود یک هفته زمان لازم خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل