کفپوش اکسیر پارسه

پرایمر رنگ اپوکسی روی بتن

پرايمر رنگ

پرايمر بتن اپوکسي

کلیات پرایمر رنگ اپوکسی

پرایمر رنگ اپوکسی یکی از محصولات ویژه در زمینه ی پوشش کف  می باشد. این محصول به جهت ویژگی ها و خاستگاه منحصر به فردی که دارد امکان استفاده بر روی سطوح مختلف را دارا می باشد. جهت استفاده از این نوع پوشش برای کف لازم است تا بر اساس دستورالعملی که در بخش روش کار توضیح داده می شود با دقت مراحل آماده سازی را طی کرد. از این محصول میتوان به عنوان یکی از بهترین نمونه های جایگزین جهت پوشش کف اماکن صنعتی استفاده کرد. بر اساس اینکه معمولا در صنایع و کارخانجات از بتن به عنوان پوشش سخت برای کف استفاده می شود لازم است تا اقدامات جانبی در کنار این پوشش انجام شود.

بتن به عنوان ماده ای بسیار سخت همواره مورد استفاده در صنعت بوده است. دوام بالای این ماده باعث شده است که همیشه انتخاب اول صنایع جهت پوشش کف و فضا باشد. اما نکته ی اساسی در این زمینه محافظت از این پوشش جهت ماندگاری بالا است. پرایمر رنگ اپوکسی یکی از بهترین گزینه ها در پوشانندگی سطوح بتنی است. این محصول با قابلیت نفوذپذیری بالا میتواند بتن را از انواع خوردگی ها و مشکلات متعددی که ممکن است در حین کار پیش بیاید محافظت کند. در این راستا رنگ های پایه ی رزینی اولین و بهترین انتخاب برای محافظت طولانی مدت هستند. لذا آشنایی با این محصولات می تواند کمک شایانی به صنایع مختلف و کارخانجات کرده و باعث انتخاب بهترین گزینه جهت دستیابی به کیفیتی مطلوب شود.

اجرای کفپوش اپوکسی کارخانه گلرنگ واحد ابهر، اکسیر پرگاس

ویژگی‌های اختصاصی پرایمر بتن اپوکسی

جهت آشنایی بیشتر با پرایمر رنگ اپوکسی بر روی بتن در ابتدا به بررسی ویژگی های اختصاصی این محصول می پردازیم.

-خاصیت چسبندگی بالا: یکی از خصوصیات بارز برای پرایمر بتن اپوکسی قابلیت چسبندگی بالای آن است. این قابلیت در زمانی که بر روی سطحی بتنی اجرا شود باعث مقاومتی ویژه می شود و به سطح بتنی استحکام خاصی می دهد.

-قدرت نفوذ پذیری: به جهت بافت فشرده ای که سطوح بتنی دارند امکان نفوذ در آنها بسیار پایین است. پرایمر رنگ اپوکسی با قابلیت نفوذپذیری بالا میتواند باعث از بین رفتن هرگونه منفذ در پوشش سطح بتنی شود.

-مقاومت در برابر آب: این محصول به جهت ترکیبات ویژه ای که دارد مقاومت آبی بالایی داشته و مانع از نفوذ هر گونه رطوبت به سطح می شود.

مزایای استفاده از پرایمر رنگ اپوکسی

رنگ های اپوکسی به جهت جایگاه ویژه ای که دارند از مزایای فوق العاده نیز بهره مند هستند. این رنگ ها به جهت ایجاد ظاهری زیبا در کنار مقاومت بالا مورد توجه اکثر صنایع قرار گرفته اند. در گذشته معمولا سطوح کف در کارخانجات و محیط های صنعتی از بتن با رنگ تیره و یکنواخت استفاده می شد. الزام استفاده از بتن بیشتر به جهت مقاومت بالای آن بود. لذا با روی کار آمدن انواع رنگ های اپوکسی ایجاد ظاهری زیبا در کنار مقاومت و  استحکام باعث رواج این نوع از پوشش ها برای کف شد. لذا در ادامه به بیان برخی از مزایا استفاده از پرایمر رنگ اپوکسی بر روی بتن می پردازیم.

-گرانروی یا ویسکوزیته ی پایین: هرچه سیال دارای ویسکوزیته ی پایینی باشد لغزش آن بر روی سطح راحت تر خواهد بود. پرایمر رنگ اپوکسی به جهت گرانروی بسیار کمی که دارد به راحتی بر روی سطوح بتنی حرکت می کند و کار با آن راحت است.

-انعطاف پذیری بالا: این محصول به جهت حالت فیزیکی که دارد از انعطاف خوبی برخوردار بوده و به راحتی با هر نوع سیستمی سازگاری پیدا می کند. لذا استفاده از آن میتواند بسیار مطلوب باشد.

-مقاوم سازی اتصالات سازه ها با بتن: این نوع از پرایمر ها به جهت ساختار خود باعث افزایش قدرت چسبندگی در سازه ها می شوند. این چسبندگی از تمام جهات ایجاد می شود و تمام سطح را درگیر می کند و باعث درگیری بالا بین سطح سازه و بتن می گردد.

-ضد فرسایشی بودن پرایمر رنگ اپوکسی: به جهت سیستم بسیار مقاومی که این نوع رنگ در مواجهه با انواع مواد شیمیایی و اسیدی از خود نشان می دهد می توان گفت به نوعی پوشش کف را ضد فرسایش کرده و در مقابل پوسیدگی ایمن می سازد.

پرایمر اپوکسی روی بتن

نکات ضروری جهت استفاده از پرایمر اپوکسی روی بتن

-برای استفاده از پرایمر جهت رنگ آستر اپوکسی برای بتن لازم است تا کلیه ی مراحل تهیه به دقت انجام شده و در ترکیب اندازه ی اجزا از روش استفاده مندرج بر روی محصول پیروی شود.

-با توجه به اینکه پرایمر رنگ اپوکسی نیاز به طی شدن زمان مشخص برای خشک شدن دارد لازم است تا این مدت زمان بر مبنای دمایی که سطح تحت پوشش دارد و همینطور دمای محیط تعیین گردد.

-لازم است برای انجام پوشش سطح زیر سازی های اولیه با دقت انجام شود و هر گونه آلودگی از سطح زیرین پاک گردد. لذا در صورتی که سطح هنوز خشک نشده و مرطوب است و یا آلودگی خاصی دارد از پرایمر رنگ اپوکسی استفاده نشود.

-در صورتی که مقداری از مواد ترکیب شده جهت پوشش باقی مانده است نباید آن را با مواد جدید ترکیب کرد. این کار باعث ایجاد ناهماهنگی در ترکیب شده و در نتیجه ی نهایی تاثیر می گذارد.

-میزان مصرف پرایمر رنگ اپوکسی بر اساس تخلخل سطح و همچنین بافت سطح تعیین می شود. همچنین بازدهی و نتیجه ی نهایی کار نیز بر اساس این ساختار ها مشخص می گردد.

نکات ضروری در استفاده از پرایمر

-برای استفاده از پرایمر اپوکسی روی بتن لازم است تا در ابتدا سطح بتن را توسط دستگاه اسکراچ خراش دهیم تا مواد بتواند به خوبی وارد خلل و فرج سطح شود و پیوند مناسبی با سطح ایجاد کند.

-نکته ی مهم جهت استفاده از پرایمر رنگ اپوکسی بر روی سطح تهویه هوا است. به جهت گازی که در حین کار ممکن است از ترکیب ایجاد شود لازم است تا فضای تحت اجرا دارای تهویه مناسبی باشد.

-به دلیل قدرت جذبی که در بتن وجود دارد به صورت عمومی از این ترکیب در دو لایه جهت پوشش دهی استفاده می شود. در لایه اول پرایمر رنگ اپوکسی به عنوان رنگ آستر اپوکسی برای بتن قرار می گیرد و نفوذ اولیه به سطح بتن را دارد. لایه ی دوم نیز باعث اشباع شدن سطح بتن شده و اطمینان کافی را جهت پوشش دهی ایجاد می کند.

خروج از نسخه موبایل