در مقاسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان  باید به ویژگی های هر دو نوع کفپوش توجه کنیم و با توجه به آنها باید به مقایسه ی بین این دو بپردازیم.
کفپوش های اپوکسی نسبت به کفپوش پلی یورتان محکم تر، با دوام تر استحکام فشاری بالاتری را دارا می باشند. به همین علت است که در صنایعی که ماشین آلات سنگین وجود دارند، مثل انبار ها با وسایل نقلیه پر تردد غالبا به کفپوش پلی یورتان ارجعیت دارند. کفپوش پلی یورتان نرم تر و دارای خاصیت کشسانی بیشتری نسبت به کفپوش اپوکسی هستند که این ویژگی آنها را به کفپوش مقاوم تری درمقابل خراش و سایش تبدیل می کتد. زیرا خاصیت کشسانی کفپوش پلی یورتان تمایل دارد تا نیروی ضربه را جذب کند.خاصیت کشسانی کفپوش پلی یورتان همچنین آن را انتخاب مناسبی برای بهره گیری در اتاق های انجماد که دمای نگهداری تا ۳۰ درجه هم ممکن است کاهش پیدا کند , باشد.
کفپوش پلی یورتان و اپوکسی هنگامی که در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرند از خود رفتار متمایزی نشان می دهند. برای مثال پلی یورتان ها انتخاب های بهتری به منظور کفپوش صنایع غذایی که هر لحظه در معرض اسید لاکتیک هستند می باشد.

مزایای کفپوش اپوکسی

 به همین علت می باشد که بیشترشرکت های صنایع غذایی که محصولاتی مانند شیر، لبنیات و پنیر تولید می کنند، از پلی یورتان به عنوان کفپوش برای حافظت درمقابل  اسید های آلی استفاده می کنند. اپوکسی تحت چنین شرایطی احتمال دارد خورده شده وبه رنگ زرد در آید.

به طور کلی در مقایسه ی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان ,کفپوش اپوکسی دارای مقاومت بیشتری در مقایسه با پلی یورتان می باشد.
البته رزین های اپوکسی نیز در مقابل رطوبت  دارای حساسیت بالایی هستند اما آسیب های واردشده  نسبتا کمتر از پلی یورتان است. در نتیجه وقتی در محیط هایی که احتمال حضور رطوبت زیاد است استفاده از رزین اپوکسی در وهله ی اول قرار می گیرد.

در مقایسه ی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به این نتیجه می رسید که به  طور کلی، بهترین عملکرد کفپوش را هنگامی مشاهده خواهی کرد که کفپوش پلی یورتان و اپوکسی را همزمان با یکدیگر استفاده کنید.

مزایای پلی یورتان

. همانطور که در مقایسه ی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان گفته شد بهره گیری از اپوکسی برای بیشتر کردن ضخامت پوشش کفپوش خودانتخاب بهتری است  تنها به شرطی که از پلی یورتان به عنوان پوشش پاکیزه و یکپارچه برای محافظت از اپوکسی استفاده شود. پوشش پلی یورتان از اپوکسی حافظ خوبی درمقابل زرد شدن در اثر تابش امواج ماورا بنفش می باشد و سطح مقاومی در برابر سایش و خراش را تشکیل می دهد.